KPMG sterkste merk

23 August 2018

Hoe sterk een merk is wordt afgemeten aan onder meer marketinginvesteringen, naamsbekendheid, personeelstevredenheid en corporate reputatie. KPMG scoort Nederlands sterkste merk.

KPMG is het sterkste merk van Nederland. Shell wint het echter van KPMG op merkwaarde.

Dat blijkt uit onderzoek van Brand Finance. Merkwaarde geeft aan hoeveel geld er betaald zou worden als een merk in licentie zou worden gegeven aan een andere partij. Qua merkwaarde is Shell de absolute winnaar, met 33,5 miljard euro, gevolgd door KPMG met 10,6 miljard en ING op plaats drie met 8,3 miljard euro.

Download het artikel van accountant.nl

© 2019 Meijburg & Co, Tax & Legal, is een samenwerkingsverband van besloten vennootschappen, staat ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 53753348
en is aangesloten bij KPMG International Cooperative ("KPMG International"), een Zwitserse entiteit. Alle rechten voorbehouden.